გაკვეთილის
გეგმა - შესავალი
საგანი: ICT
სწავლების საფეხური /კლასი: საბაზო
5 - კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 27 მოსწავლე (მათ შორის არ არის
სსსმ)
გაკვეთილის თემა: ICT - შესავალი
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლემ
შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას. შეძლოს ციფრული
მასალის ანალიზი, განასხვაოს მის შემადგენელი ნაწილები (ტექსტური, გრაფიკული).
კავშირი
ესგ:
ის ტექნ. V.3.
V კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის
ციფრული საშუალების შერჩევადა გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ინდიკატორები:
·
გაიაზრებს ციფრული
მასალის სტრუქტურას;
·
იყენებს ციფრული
საშუალებებს ცნებების, ობიექტებისა და პროცესების გამოსახვისას ციფრული მასალის
გამოყენებით;
·
ახდენს ტექსტური,
გრაფიკული მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
·
ავრცელებს საკუთარ
ციფრულ მასალას, სხვების მიერ განხილვისა და უკუგების მიღების მიზნით; იყენებს
უკუგების შედეგს პროდუქტის გაუმჯობესების მიზნით.
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
1
|
კლასის ორგანიზება:
1. გაკვეთილის
თემის გაცნობა
2. მიზნის
გაცნობა
3. ქცევის
წესესბის შეხენება
4. შეფასების
კრიტერიუმების გაცნობა
|
სლაიდების ჩვენება
|
მთლი კლასი
|
PPT
|
4 წუთი
|
2
|
წინარე ცოდნის აქტუალიზაცია:
რა არის ICT (ინფორმაციულ
საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები)
მასწავლებელი
უხსნის გონებრივი რუკის დანიშნულებას და აჩვენებს რამოდენიმე მაგალითს, თუ როგორ
უნდა შეიქმნას სხვადასხვა ტიპის გონებრივი რუკები.
|
გონებრივი იერიში
D-GP-IP,
მინი ლექცია
|
მთლი კლასი
მასწავლებელი
|
დაფა ცარცი
კომპიუტერი
PPT
|
6 წუთი
|
3
|
მოსწავლეები მუშაობენ
წყვილებში და ქმნიან გონებრივ რუკას PPT, Google Slide ან სხვა პროგრამების გამოყენებით.
გონებრივი რუკა: ICT
|
ცოდნის გამტკიცება/
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში მუშაობა
|
კომპიუტერი
PPT, google slide, online გონებრივი რუკის ვებგვერდები
|
20 წუთი
|
4
|
რამოდენიმე მოსწავლე
წარმოადგენს წყვილში თავის მიერ შექმნილ გონებრივ რუკას და გაუზიარებს კლასს რუკის
შექმნის დროს წარმოქმნილ პრობლემებს.
|
პრეზენტაციები
|
მოსწავლეები წარმოადგენენ
მათ მიერ შექმნილ გონებრივ რუკას. აქცენტი გაკეთდება თავდაპირველად შინაარსზე და
მერე ფორმაზე.
|
პროექტორი,
კომპიუტერი ინტერნეტი
|
10 წუთი
|
|
შეფასება: მოსწავლეები
შეფასდებიან გონებრივი რუკის შექმნის საფუძველზე ქვემოთ მოცემული რუბრიკის საშუალებით:
მოხდება ურთიერთ
შეფასება:
მოსწავლეები აფასებენ
ერთმანეთის ნამუშებვრებს.
მასწავლებელი
აკეთებს განმავითარებელ კომენტარს გაკვეთილის ყველა ეტაპზე, შესაბამის დროს.
გამნსაზღვრელი
შეფასება მოხდება შეფასების რუბრიკის მიხედვით
|
შეფასება:
ურთიერთ შეფასება
განმავითარებელი
კომენტარი
განმსაზღვრელი
კომენტარი
|
მთელი კლასი
|
შეფასების რუბრიკა
|
3 წუთი
|
5
|
საშ. დავალება:
შექმნან საკუთარი
ოჯახის გენეალოგიური ხე.
|
საშინაო დავალება
|
ყველა მოსწავლე
|
სიტყვიერი მითითება
|
2 წუთი
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შეფასება:
შეფასების რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
|
(0
ქულა)
|
(0.5
ქულა)
|
(1
ქულა)
|
(1.5
ქულა)
|
ფონი
|
გვერდების ფონი ართულებს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
|
გვერდების ფონი არ ართულებს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
|
გვერდის ფონი ხელს უწყობს ტექსტის და გრაფიკული ელემენტების აღქმას
|
გვერდის ფონი ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება თემატიკას
|
ტექსტის ფორმატი
|
ტექსტის ფორმატი ართულებს მასალის აღქმას
|
ტექსტის ფორმატი გააზრებულია, თუმცა ხელს არ უწყობს მასალის აღქმას.
|
ტექსტის ფორმატი კარგადაა გააზრებული და ხელს უწყობს მასალის აღქმას
|
ტექსტის ფორმატი მრავალფეროვანია, ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება შინაარსს
|
გრაფიკული ელემენტები
|
გრაფიკული ელემენტების დიდი ნაწილი არ არის მიმზიდველი და ხელს უშლის შინაარსის აღქმას
|
გრაფიკული ელემენტები მიმზიდველია, თუმცა ზოგიერთი მათგანი ხელს არ უწყობს შესაბამისი შინაარსის აღქმას
|
გრაფიკული ელემენტები მიმზიდველია და ხელს უწყობს შესაბამისი შინაარსის აღქმას
|
გრაფიკული ელემენტები კარგადაა შერჩეული, ხელს უწყობს მასალის აღქმას და შეესაბამება შინაარსს
|
ორიგინალურობა
|
მასალა არ არის ორიგინალური და არაადეკვატურადაა
შერჩეული
|
მასალა არ არის ორიგინალური, თუმცა ადეკვატურადაა
შერჩეული
|
მასალის უდიდესი ნაწილი ორიგინალურია
და შეესაბამება თემატიკას
|
მასალა ძირითადად ორიგინალურია, მასში ჩანს ავტორის შემოქმედებითობა. შინაარსი გადმოცემულია საინტერესო და უნიკალური ხერხით
|
მასალის ორგანიზება
|
მასალა არა არის ორგანიზებული
და მასში არ ჩანს სტრუქტურა, რაც ხელს უშლის შინაარსის აღქმას
|
მასალის ნაწილი ლოგიკური თანმიმდევრობითაა
განლაგებული, თუმცა სტრუქტურა ხელს არ უწყობს შინაარსის უკეთ აღქმას
|
მასალა ლოგიკურადაა ორგანიზებული და ხელს უწყობს შინაარსის აღქმას
|
დოკუმენტის სტრუქტურა კარგადაა გააზრებული, სტრუქტურის შექმნისას გამოყენებულია რედაქტორის სხვადასხვა ფუნქციური შესაძლებლობები. მასალის ორგანიზება ხელს უწყობს მის აღქმას და მთლიანად შეესაბამება შინაარს
|
გამოყენებული
ლიტერატურა:
სავარაუდოდ
გაკვეთილზე გამოსაყენებელი პროგრამები:
1. Google Slide
2.
Power Point Presentation
No comments:
Post a Comment